15 Mart 2016 Salı

Psikolojik Sağlamlık Mümkün mü?



İnsan psikolojisinde tetikleyiciler çocukluktan itibaren bazı çarpıtılmış olaylardır. Her durumda kişinin ne yaptığı ve ne düşündüğü kişinin evliliğine ve işine yansıyor. 

Psikolojik bir olgunlaşmaya ulaşmayan insanlar sıkıntıya girmektedir. Bazen çok yakınlarımızın psikolojik beklentileri oluyor ve insanlar bazen sizden bir şeyler bekliyorlar. İnsan ister ki öyle bir şey söylesin ki benim sıkıntım gitsin gibi düşüncesi olabilmektedir. 

Yanımızda bizi önemseyen insanlar var ise biz kendimizi iyi hissediyoruz ve depresyondan kurtuluyoruz. Sosyal yaşamada zorlukları hayata küçük küçük espiriler katarak hayatı tatlandırmak psiklojik sağlamlık sağlamasıdır. Mizah duyguları olan insanlar kolay kolay depresyona girmezler, mizah espiri insanı rahatlattığı gibi etrafındakileri de rahatlatmaktadır. Bazen de kişisel blog yazarak insan rahatlayabilir.  Küçük bir sıkıntıdan insan depresyona girebilir örneğin bir ev alırken ya da taşınırken örneğin ankara nakliyat sırasında bile bazı kişiler depresyona girebiliyor. 

Ben bir şeye yaramayan kişi ile ben bunu yaparım diyen insanlar arasında çok fark vardır, ben yaparım kişiler aynı zamanda bir şey ürettikleri için kafaları meşguldur ve mutludur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder